19 Kwiecień imieniny: Adolf, Leon, Tymon
*** POLECAMY ***




Submodalności


Autor : Marcin Wróbel

CZYTAJ WIĘCEJ


STRONA GŁÓWNA
O MNIE
PUBLIKACJE
KONSPEKTY
ARTYKUŁY PLASTYCZNE
GRY I ZABAWY EDUKACYJNE
GRY I ZABAWY RUCHOWE
PEDAGOGIKA SPECJALNA
KSIĘGARNIA EDUKACYJNA
Projekty domów
REWALIDACJA
LOGOPEDIA
REWALIDACJA-KSIĄŻKI
KARTA NAUCZYCIELA
KWALIFIACJE NAUCZYCIELI
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY
DLA NAUCZYCIELI
AWANS ZAWODOWY
POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW
RELIGIA
GALERIE ZDJĘĆ
KSIĘGA GOŚCI
FORUM DYSKUSYJNE
SPONSORZY
KONTAKT





METODY I TECHNIKI BADAŃ PEDAGOGICZNYCH



Google
PROJEKTY DOMÓW


Jak napisać, przepisać
i z sukcesem obronić
pracę dyplomową?



TOP SECRET









Konspekt do przeprowadzenia zajęć terapeutycznych z dziećmi głębiej upośledzonymi, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami .

TEMAT – Zabawy w Sali Doświadczania Świata – wzbogacanie doświadczeń zmysłowych w zakresie percepcji wzrokowej i dotykowej.

CZAS TRWANIA – 45 minut.

CELE REWALIDACYJNE-OGÓLNE

- stymulacja w zakresie percepcji wzrokowej
- wydłużanie czasu skupiania uwagi
- wyczuwanie i poznawanie poszczególnych części ciała
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego
- poprawa precyzyjności ruchów, wzmacnianie palców
- rozwijanie wrażliwości dotykowej
- rozwój aktywności ruchowej
- mobilizowanie podejmowania aktywności ruchowej



CELE OPERACYJNE

Dziecko:

- zna podstawowe części ciała
- współpracuje z nauczycielem w czasie wykonywania określonych zadań.

FORMY: indywidualna

POMOCE: lustra, szminka, włókna światłowodowe, kolumna z wodą, odtwarzacz cd, cd z muzyką relaksacyjną, suchy basen, piłeczki, woreczki wypełnione np. grochem, projektor z tarczami efekcyjnymi.

LP

FORMA ZAJĘĆ

REALIZACJA

POMOCE

Ćwiczenia przed lustrem (w kabinie lustrzanej ze światłowodami).

Sadzamy dziecko w kabinie lustrzanej i mówimy „Patrz, tam jest Piotruś.., gdzie jest twoja noga, ręka, głowa (dotykamy wszystkich części ciała do lustra). Robimy różne miny przed lustrem, np. nadymamy policzki, mrużymy oczy, wyjmujemy język, stykamy się z odbiciem w lustrze: nos w nos, ręka w rękę. Kołyszemy się razem z dzieckiem w prawo, w lewo. Obrysowujemy lustrzane odbicie dziecka szminką, pastą do zębów. Przesuwamy przed oczami dziecka włókna światłowodowe. Oplatamy dziecko włóknami, przesuwamy je po wewnętrznej części dłoni. Nakładamy większą ilość wiązek na plecy, brzuch. Podczas ćwiczenia nazywamy poszczególne części ciał, które dotykamy. Próbujemy wspólnie z dzieckiem dmuchać na włókna światłowodowe.

Kabina lustrzana ze światłowodami.

Zabawa „ Łapanie świetlnych zajączków”. Ćwiczenia przy kolumnie wodnej.

Łap razem z dzieckiem „świetlne zajączki” przemieszczające się wokół sali. Zbliż się z dzieckiem do kolumny. Dotykaj razem z nim twarzą, dłońmi lub innymi częściami ciała kolumny (dużą rolę odgrywa dotykanie kolumn w terapii osób niewidomych). Zbliż ucho dziecka do kolumny( prąd pęcherzyków powietrza wywołuje bulgoczący odgłos). W czasie ćwiczeń włącz muzykę relaksacyjną, wzmocnisz wtedy efekty wzrokowe.

Lustrzana kula z lampą oświetlającą kulę. Kolumny wodne.

Obserwacja obrazów rzucanych na ścianę.

Obserwuj razem z dzieckiem poruszające się po ścianie obrazy, dotykaj razem z nim przesuwające się wzory.

Projektor z tarczami efekcyjnymi.

Zabawa w suchym basenie.

„ Zanurz się” razem z dzieckiem w suchym basenie. Przykryj je całkowicie i poproś, aby się” odkopało”. Przykryj piłeczkami nogi dziecka , jego ręce i poproś, aby wyjęło rękę, nogę. Jeśli nie jest to możliwe- pomóż dziecku. Za każdym razem mów, to jest twoja prawa ręka, lewa noga.

Suchy basen.

Zabawa z woreczkami.

Ściskamy razem z dzieckiem woreczki, masujemy nimi ręce, plecy, nogi. Kładziemy woreczki na podłodze i chodzimy po nich bosymi stopami. Próbujemy odpychać woreczki rączkami do innego uczestnika zabawy.

Woreczki wypełnione grochem , fasolą, ryżem, kasztanami, watą.


Copyright©2005-2019 www.oligofrenopedagogika.pl
Aktualizacja 2019